Even plonsen

onthaasten

Sommige plekjes, daar wil je graag nog een keertje heen. Even de sfeer proeven, een duik nemen in dat fijne zwembad of heerlijk eten omdat het restaurant zo’n fijne is. Gister arriveerden we op die fijne plek, en het was weer net zo zalig als de vorige keer. De camping was nagenoeg leeg, ook ontzettend bijzonder om mee te maken, wij waren kampeerder nummer vijf. Hopelijk stroomt het hier snel weer vol.

De ontvangst was wederom ontzettend vriendelijk, en we lagen al snel in het zwembad. Want zeg nou zelf, dat is geen straf toch? Het uitzicht, hangend aan die zwembadrand, is fenomenaal, en ik kan er uren van genieten. Net als het zwembad zelf, met de parasols en de fijne ligbedjes. Een perfecte manier om te onthaasten!

Onthaasten

Onderweg hadden we in Marsanne al even eieren gekocht, er stond een schattig klein marktje op het plein in het dorp, en ik vind het enig om dan even te stoppen. Een keur aan franse kaasjes, allerlei droge worsten, verse groente, prachtig fruit en zelfgebakken lekkers werden er aangeboden. In Marsanne zelf zit een klein levensmiddelen winkeltje waar van alles te koop is, maar ook de supermarkt is niet ver weg.

Maar ik had verder geen boodschappen nodig, want wij hadden op voorhand al besloten om in het restaurant op de camping te eten. Je kan er namelijk zalig smullen, voor een kleine prijs. Er is keuze uit drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en meestal drie nagerechten, en ze zijn allen hetzelfde geprijsd. Voor en na zijn vijf euro, en het hoofdgerecht is twaalf euro. Voor 22 euro een zalig driegangen menu, ik vind het top.

Samen met die fles rosé die we soldaat hebben gemaakt, was ik 55 euro kwijt, echt geen geld. Zo ga je nog eens ergens uiteten( vanavond weer hebben we net besloten) De mensen uit het dorp schuiven hier ook regelmatig aan, en er staan ook huisjes op de camping dus een paar van die gasten zaten er ook. Een gezellig gevuld terras, dat was lang geleden 🙂

Het sanitair is dik in orde, er is een broodjesservice en de uitgestrekte lavendelvelden voor de camping zijn een lust voor het oog. En ook voor kinderen is er zat te spelen. Absoluut fijn vertoeven hier, dus terugkomen gaan we zeker nog een keer. Morgen weer op pad, ook weer leuk, om hopelijk weer nieuwe snoepjes ontdekken! Leuk als je weer meeleest 🙂

Published by Cynthia Poen

Ik ben een schrijver, en daar ben ik retetrots op. Het duurde even, voor ik die woorden in mijn mond durfde te nemen in associatie met mezelf maar inmiddels doe ik het gewoon.