Opgegeten!

muggen

We hebben met onze twee meiden ook altijd gekampeerd, en soms plopt er dan ineens een herinnering op in je hoofd. De kust leek ons zalig voor een paar dagen, we zijn namelijk dol op de zee, en het was heet, loeiheet. Zelf wonen we er vlakbij, op 1,5 kilometer van de duiningang, dus we zijn vanuit ons huis altijd binnen no time op het strand. Maar andere stranden bezoeken we ook graag 🙂

Maar toen we het dus over het bezoeken van een strand hadden, kwam deze camping naar boven drijven. Ik was benieuwd, hoe het er nu was, dus ‘hop zei de liefste, gaan we daar toch heen’. Onze jongste wist meteen welke camping we bedoelden, en die lepelde nog even wat hilarische herinneringen op. Die was ik dan weer vergeten, dank je schatje, we zagen je weer helemaal voor ons op die leeftijd.

Binnen een paar uur reden we de camping op, en ik herkende echt helemaal niks. ‘Hier zijn wij nog nooit geweest hoor’, zei de liefste. Maar ik wist het bijna 100% zeker, en mijn geheugen laat me maar zelden in de steek. Bij de receptie bleken we inderdaad nog in het systeem te staan, maar in plaats van met kampeerplekken, was de camping nu bijna helemaal gevuld met huisjes. Ik moest er oprecht even van slikken. Maar we konden aan het strand staan, en ach, we waren er nou toch.

Busje geparkeerd en hup de zee in. Diezelfde middag gingen we ook nog even naar de Balnéo, en dat was geen straf. ‘Een aanrader’, zei de dame van de receptie, en wij zijn nou eenmaal dol op aanraders! Er was een muzikaal zwembad, waarbij de muziek onder water ook heel goed hoorbaar was. Supergeinig. En omdat het bloedheet was, was met je hoofd onder water gaan ineens nog fijner 😉 Er waren bubbelbaden, plenty ligbedden en de aankleding van het hele gebeuren was geweldig. ‘Nou, zei ik enthousiast, dat doen we morgen nog een keer, zo’n rondje’.

muggen

Muggen

Terug op de fiets naar onze kampeerplek was de hele camping ineens vergeven met zwermen van vliegjes, mugjes, van wat dan ook. Toen had ik nog geen idee wat het was. Wat een bizar verschijnsel, echt enorm veel. Ik kon niet eens meer kijken waar ik fietste, wat wel echt een soort van onhandig is als je je heelhuids wil verplaatsen. Aangekomen bij ons busje vluchtte we met een koud biertje onze camper in, want ze zaten echt overal in en tussen. Gatver!

Een goed uur later leek het ergste achter de rug, en kropen wij verbouwereerd naar buiten. Eerst maar alles uitkloppen, want zelfs mijn bed zat onder. Diezelfde nacht nog zijn we compleet opgegeten door de muggen, er is oprecht bijna geen plekje waar ik niet geprikt ben. Vakantie is niet altijd feest, en die nacht zeker niet, ik werd er echt compleet mal van.

Zo kunnen we dus weer een hilarische herinnering aan deze camping toevoegen, het is tenslotte ook een soort van grappig, vind ik hoor. Vervelend, maar niet echt dramatisch. Het is een prachtige camping, oprecht, dus ik vond het ontzettend jammer. Maar na een vroege ochtendplons in zee, zijn we de volgende dag dus wel weer vertrokken. Die muggen blijken namelijk een terugkerend evenement te zijn, op deze camping, en dat evenement sloeg ik verder liever over.

Mocht je dus geen weerzin hebben tegen muggen, of minder lekker zijn en dus niet zo hevig geprikt worden 🙂 dan is dit echt een fijne plek. Ondanks de enormiteit van de camping. Het sanitair was dik in orde, het is prachtig aangelegd en het strand was superrustig en echt heel fijn. Ook van de stranddouche heb ik genoten. Er zijn voorzieningen zat, en het brood van die bakker was ook top, je hebt er echt je natje en je droogje. Het algemene zwembad hebben wij niet gezien, daarvoor was ik er helaas te kort. Geweldige plek, maar voor ons nooit weer.

Published by Cynthia Poen

Ik ben een schrijver, en daar ben ik retetrots op. Het duurde even, voor ik die woorden in mijn mond durfde te nemen in associatie met mezelf maar inmiddels doe ik het gewoon.