Fijne plek

avontuurlijk

Inmiddels ben ik al even thuis, maar als ik mijn ogen dichtdoe zie ik het wuivende groen waar we langsreden weer voor me. De velden vol klaprozen, rij na rij van zachtpaarse lavendel en de brute rotspunten die al heel lang geduldig op dezelfde plek staan.

En staan er ook nog lang nadat ik er niet meer ben, dat hoop ik tenminste.

Na een week in de Ardéche rijden we naar de Provènce, ook zo prachtig. Binnendoor, heerlijk. Langs kronkelwegen en wonderschone natuur tot net na @Gordes. Wat een plaatje. Het Frankrijk wat ik zo prachtig vind, de foto’s spreken voor zich. Ook al valt al die schoonheid moeizaam in een foto te vangen.

Gordes

De camping die ik had uitgezocht was echter complèt, ondanks mijn eerdere verzoek via de mail. Toen ik mailde was er nog plek zat dus reden we die kant op. Bij aankomst bleek het toch vol te staan. Helaas pindakaas. Ik weiger nou eenmaal te reserveren, ik wil me niet vastpinnen tijdens mijn vakantie maar vooral de spontaniteit volgen.

Lekker avontuurlijk, elke dag is een verrassing en een constante les in flexibiliteit.

Avontuurlijk

Verder rijden dus, maar ook mijn ‘plan B’ was vol. Dat is ons nog nooit eerder gebeurd in juni. Omdat we nooit ver rijden waren we pas twee uur onderweg dus konden we nog wel een stukje. Via het #Parc natural régional du Mont-Ventoux ( schitterend!) kwamen we terecht op Restaurant en Camping La Cerise.

Wat een fijne plek weer!

Een heerlijk zwembad, een tongstrelend restaurant en prima voorzieningen. Klein maar fijn en die vind ik echt het allerleukste. Onze kampeerplek had flink wat schaduw en de kerkklok hield ons fijn op de hoogte van elk kwartier dat omvloog 🙂 (n in de nacht was diezelfde kerkklok zo stil als een muis trouwens!)

Ook de bakker in het dorp was een echte jummie. Op de heenweg was het een soort ‘Geronimooooo’, op de terugweg ging ik minder vlot.

De baguette was de klim meer dan waard.

Er is een kleine supermarkt in het dorp voor wat vers spul en de omgeving is prachtig. Mocht je in de buurt zijn dan is het zeker een bezoekje waard. Wij bleven drie nachtjes en vertrokken toen weer. Gewapend met twee wijnglazen van de camping als souvenir ( netjes gekocht natuurlijk) en veel teveel foto’s 🙂

Published by Cynthia Poen

Ik ben een schrijver, en daar ben ik retetrots op. Het duurde even, voor ik die woorden in mijn mond durfde te nemen in associatie met mezelf maar inmiddels doe ik het gewoon.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *