Om de oren worden geslagen, door een constante stroom van onzin, het is momenteel een dagelijks terugkerend dingetje. En helaas is er nu ook echt geen ontkomen aan. Ik betrap mezelf er steeds vaker op, dat ik terug ga zitten praten of commentaar zit te leveren. Tijdens zo’n hele irritante reclame, ingesproken met een stemmetje dat acuut voor vlagen van kippenvel zorgt. Zit ik uitgebreid terug te bitchen, als een rasechte malloot, in mijn eentje in de auto.
En dan zijn er nog Deejays ,die meer onzin uitbraken dan ik aan wil horen. Zeker ’s morgens vroeg. Die ouwehoeren meer, dan dat er plaatjes worden gedraaid. Gezwets over truttig gedoe, en dat duurt en duurt maar, ze horen vooral zichzelf graag praten denk ik weleens. Ik heb een heel oud karretje, daar zit geen hipperdepip installatie of hypermodern gedoe in. Daar zit alleen een radio in, die momenteel dus altijd op dezelfde zender staat. Helaas wel met reclame, maar zonder al het oeverloze gezwets.
Afgelopen week merkte ik eigenlijk pas, hoe sommigen medemensen in deze maffe wereld een beeld schetsen dat volledig gefabriceerd wordt. Om de massa een plaatje voor te schotelen, stemmingmakerij optima forma, en blijkbaar slikken heel veel het als zoete koek. Zoals het Trump-filmpje van zijn thuiskomst uit het ziekenhuis. Wat een gruwelijk gedoe, al die propaganda.
Nep
De wereld is één groot en vooral nep reclameblok geworden, zo voelt het voor mij, want veel wat er gezegd en getoond wordt is maar deels waar. Ik ben op een punt beland, waarbij ik regelmatig oprecht twijfel aan wat ik nog kan geloven. Ik tracht vooral uit te filteren, en lees vooral selectief, gebruik mijn logische verstand. Wie is nog oprecht objectief, en niet nep. Zoals alles wat er rondom de covid wordt geroepen en geschreven, en vooral wat er allemaal van wordt gevonden. Door iedereen en op elk moment.
Vanmorgen stond er een stukje in de krant, dat de komende lange coronawinter, taai zou worden. Als je gevoelig bent voor dat soort stemmingmakerij, ben je toch al acuut aan het somberen? En dan moet die winter nog beginnen, jemig.
Beste krant, lieve reclamemaker en enthousiaste radiodeejay. Ik weet het: ellende verkoopt. Alle narigheid van tegenwoordig, vooral lekker dramatisch aandikken met een sausje. Dat is natuurlijk vele malen spannender dan positieve dingen delen, of een peptalk in de ether gooien.
Maar we worden momenteel al echt heel erg doodgegooid, met vooral heel veel van hetzelfde. Dus wil je boven de menigte uitstijgen, doe dan eens origineel en ga het over iets anders hebben. Ik ben vast niet de enige, die je eeuwig dankbaar zou zijn!